ÁLLATTARTÁSI BEJELENTÉSEK

Sokan keresnek meg bennünket tanácsért:

  • a szomszédban rosszul bánnak az állattal
  • valakinek állandóan az utcán van a kutyája
  • beteg a szomszéd állata, nem tesz érte
  • éhezik az állat
  • rendszeresen vonyít egy kutya a közelben..stb.

Készítettünk egy Állattartási bejelentőlap -ot , melyet egyszerű kitölteni és továbbítani, akár e-mailben, akár levélben.

Minden esetben az állatvédelmi hatóság jár el, vagyis a helyi jegyző.

Ha állatkínzás gyanúja merül fel és azonnali intézkedésre van szükség, akkor a rendőrséghez kell fordulni.

Gazdasági haszonállatok esetében a NÉBIH Járási Állatorvosi Hivatalához is lehet fordulni. Címük: Székesfehérvár, Csíkvári út 15-17. Telefon: 22/315-460

Ha a bejelentés esetleg nem a megfelelő hatósághoz érkezik, vagy a hatóság úgy ítéli meg, hogy nem az ő hatásköre, akkor hivatali kötelessége a megfelelő szervhez (illetékes jegyző, rendőrség) áttenni az ügyet!

A bejelentő lapot ahoz az önkormányzat jegyzőjéhez kell elküldeni, ahol a bejelenteni kívánt állat található.

A jegyzőnek kötelessége minden bejelentést kivizsgálni, állattartási bejelentések esetén helyszíni vizsgálatot lefolytatni, minderre 30 nap áll rendelkezésére.

A bejelentőnek soha sem kell fizetnie a bejelentésért, vagy hogy a vizsgálat megkezdődjön! - abban az esetben, ha későbbiekben bele akar tekinteni az iratokba - akkor kérheti az ügyféli jogállást, de ehhez 5000 Ft illeték befizetésére van szükség.

Állatkínzás gyanúja esetén a rendőrséget (107 vagy 112 segélyhívó vagy a helyi rendőrörsön személyesen, telefontanú: 06-80-555-111, ingyenes zöld szám) kell értesíteni, ők járőrt küldenek.

Minden bejelentésnél fontos, hogy a hatóság részére pontos információkat adjon meg a bejelentő, pontos legyen a cím és a körülmények leírása, különben sok felesleges munkát kell a hatóságnak végeznie.

FONTOS TUDNI: A bejelentő kérheti adatainak zártan történő kezelését is: ez azt jelenti, hogy személyes adatait csak a hivatal látja, azok nem adhatók ki senkinek. Így névtelenségben lehet maradni, de tanúként lehet segíteni a hatóság munkáját!

Ha e-mailben küldik, akkor kérjenek visszajelzést, postán pedig ajánlott levélként célszerű feladni.

Javasoljuk, hogy a jegyző mellett szervezetünknek is küldjék el a bejelentő lapot, akkor rá tudunk erősíteni a bejelentésre. Nekünk mint civil szervezetnek nincs hatósági jogkörünk, de ügyfélként együttműködünk a hatóságokkal. E-mailes elérhetőségünk: fejer.megye@herosz.hu